Subject: Vs: NIS2 kohaldumine Connectole
From: "Liina Lumiste" <[email-masked]>
To: "Hein Olavi" <[email-masked]>
Date: Sun, 3 May 2026 12:16:21 +0300

Tere!

Eestis on NIS2 direktiivist tulenevad nõuded üle võetud küberturvalisuse
seadusega (KüTS) ja seega tuleb lähtuda KüTS-i kohustatud üksuste ehk
teenuseosutajate määratlusest.
KÜTS-i alusel on ettevõtja või asutus kohustatud täitma KÜTS-is esitatud
nõudeid, kui ta on teenuseosutaja KÜTS-i § 3 lg 1 mõistes ehk ülioluline
või oluline üksus. Üliolulised ja olulised üksused on KÜTS-is määratletud
lähtuvalt tegevusalast ning majandusnäitajatest.
Üksus on ülioluliseks üksuseks juhul, kui a) ta tegutseb mõnes KüTS § 3 lg
2 nimetatud tegevusalal või b) ta tegutseb mõnes KüTS § 3 lg 3 nimetatud
tegevusalal ja täidetud on ka lõike 3 saatelauses esitatud
suurusekriteeriumid: majandusaasta jooksul 250 või rohkem töötajat või
aastabilansimaht ületab 43 miljonit eurot ja aastakäive ületab 50 miljonit
eurot.
Üksus on oluline üksus, kui a) ta vastab KüTS § 3 lg 4 punktis 1-7 või 9
kirjeldatule sõltumata suurusest või b) kui ta tegutseb KüTS § 3 lg 3
nimetatud tegevusalal ja täidab suuruse kriteeriumid, mis on toodud KÜTS §
3 lg 4 punktis 8: majandusaasta jooksul 50 või rohkem töötajat ja kelle
aastabilansimaht või aastakäive ületab 10 miljonit eurot, või c) ta
tegutseb § 3 lg 5 nimetatud valdkonnas ning vastab samuti eelmises punktis
suuruse kriteeriumile.
Majandusnäitajate arvestamisel võetakse arvesse ka ettevõtte sidus- ja
partnerettevõtete näitajaid (Euroopa Komisjoni soovituse 2003/361/EÜ
tähenduses), välja arvatud juhul, kui üksus on teenuste osutamisel
kasutatavate süsteemide puhul oma partner- või sidusettevõtjast sõltumatu
(§ 3 lg 7).
Avalike andmete pinnalt nähtub, et AS Connecto Eesti või AS Connecto Infra
tegevus on elektri- ja sidevõrkude ehitus, mis ei kuulu eelnimetatud
sätetes toodud tegevusvaldkondade hulka. Kui see on ainus tegevusala, siis
ei kuulu kumbki ettevõte KüTS-i kohustatud isikute hulka.
Selgitame samas, et RIA ei saa anda kindlat vastust, kas ettevõtja kuulub
KüTS-i kohustatud isikute ringi; vastava hinnangu peab lähtuvalt oma
kõigist tegevusaladest ja majandusnäitajatest tegema ettevõtja ise.
Juhul, kui ettevõtja siiski täidab eelpool viidatud teenuseosutaja
kriteeriumid, rakenduvad üksusele kohustus vastavalt KüTS § 31  lg 1 RIA-t
teavitada, (mida on võimalik teha eesti.ee kaudu, lähemalt siin:
https://www.ria.ee/kuberturvalisus/riigi-infoturbe-meetmete-haldus/teenuse
osutaja-eits-auditi-iso-sertifikaadi-pilvandmetootluse-teade), seaduses
esitatud küberturvalisuse tagamise ning intsidentidest teavitamise nõuded

Lugupidamisega

Liina Lumiste

Õigusnõunik

liina.lumiste <mailto:[email-masked]> @ria.ee

+372 55617734

Riigi Infosüsteemi Amet

Pärnu mnt 139a, 15169 Tallinn

ria.ee

  _____

Saatja: Hein Olavi
Saadetud: reede, 17. aprill 2026 20:32
Adressaat: Riigi Infosüsteemi Amet
Teema: Vs: NIS2 kohaldumine Connectole

You don't often get email from [email-masked].
<https://aka.ms/LearnAboutSenderIdentification> Learn why this is
important

E-kiri saadeti väljastpoolt RIA-t. Kui Sa ei tunne saatjat, siis ära ava
linke ega manuseid!

Tere!

Sooviks teada saada kas AS Connecto Infrale ja AS Connecto Eestile
kohaldub NIS2.

Lugupidamisega

Olavi Hein

IT administraator

AS Connecto Infra

Tuisu 19

11314 Tallinn

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

+372 5646 4548

<https://eur10.safelinks.protection.outlook.com/?url=http%3A%2F%2Fwww.conn
ecto.ee%2F&data=05%7C02%7Cria_uldmeil%40ria.ee%7Ca0de805e070d421531c808dea
8f4a44f%7Cb6dc47a368bc49d3a9cf0db148e9f818%7C0%7C0%7C639133965838633125%7C
Unknown%7CTWFpbGZsb3d8eyJFbXB0eU1hcGkiOnRydWUsIlYiOiIwLjAuMDAwMCIsIlAiOiJX
aW4zMiIsIkFOIjoiTWFpbCIsIldUIjoyfQ%3D%3D%7C0%7C%7C%7C&sdata=NQ%2FiOTbldV%2
BT3mb%2BLQ7Au8%2BeS7FMDbu8BOkaU1lZHyc%3D&reserved=0> www.connecto.ee